×

Tudta Ön, hogy egy irodaházakat a teljes életciklusa alatt életkorától függően máshogyan kell üzemeltetni?


Garanciális időszak: A NEO az 1.200 m2-es Millenáris Avantgarde irodaháztól a Telekom székházig (100.000 m2) majd félszáz újonnan épült ingatlan üzemeltetését vette át az elmúlt évtizedben. Bár a berendezések típusa, a technikai ellátottság változott, a nagy kérdés maradt. Hogyan lehet sikeresen üzemeltetni egy épületet, miközben a garanciális ügyintézés miatt a jól bevált alvállalkozó-megrendelő függőségi viszony nem létezik? Számos megoldási javaslattal segítjük ügyfeleinket abban, hogy ezen időszakot együtt sikeresen átvészeljük:

  • kivitelezési szerződésbe megfelelő garanciális elemek beépítése,
  • tartalék alkatrészbázis fenntartása,
  • speciális karbantartói szerződések a garanciát adó cégekkel,
  • kommunikációs útvonalak lerövidítése,
  • üzleti elemzés: garanciális hibajavítás elhúzódása miatti üzleti veszteség vs azonnali hibajavítás többletköltsége

Normál működési időszak: „Beállt” az épület, az eszközök még viszonylag újak, meghibásodások száma alacsony, garanciális berendezések száma minimális. Mi itt a legnagyobb kihívás? Olyan üzemeltetési eljárást folytatni, amellyel ez a normál működési szakasz minél jobban kitolható:

  • folyamatos elemzésekkel kell megadni a választ a „karbantartsak vagy hibajavítsak?” kérdésre, akár évente változtatva a gyakoriságokon,
  • rendszeres ellenőrzésekkel az ügyfél, épülethasználó előtt kell megtalálni és kijavítani a hibát,
  • működés optimalizálással növelni a berendezések élettartalmát és csökkenteni a felhasznált energia mennyiségét,
  • időszakos nagykarbantartásokkal biztosítani a folyamatos működést.

Senior működési szakasz: A berendezések már elérték elméleti életciklusuk kétharmadát. A meghibásodások száma látványosan megnőtt, a hibák komolysága és nagysága is átlagon felüli. Mire figyeljünk ebben a szakaszban?

  • készítsünk kockázatelemzést, amelyben jelezzük az ügyfélnek, hogy milyen valószínűséggel milyen hibákra és kieső szolgáltatásokra számíthat,
  • elemezzük a hibák gyakoriságát, mindezt mutassuk be a megbízónknak,
  • készítsünk alternatív lehetőségeket egy esetleges szolgáltatáskiesésre felkészülve,
  • mutassuk be, hogy az új eszközök mennyivel hatékonyabbak (energia), megbízhatóbbak lehetnek,
  • emlékezzünk arra, hogy az eszközök cseréjével akár új, eddig nem gazdaságos modellváltásokat is meg lehet lépni (pl: gázfűtésről – távhőre, vagy fordítva).

A NEO által az elmúlt évtizedekben üzemeltetett több 100 irodaház garancia arra, hogy megkapja a fenti kérdésekre adott legjobb válaszokat.

Referenciáink

Ajánlatkérés
Álláslehetőség